Zwangerschapsyoga

Onze Zwangerschapsyoga is een vorm van Hatha Yoga, met elementen uit de Mindfulnessyoga, Haptonomie en Methode van Dixhoorn. Ontspannend, effectief, informatief en betrokken; “met beide benen op de grond”. Geschikt voor iedereen die zwanger is, met of zonder yoga ervaring. Vanaf 15 weken kun je instromen in de lessen en meedoen tot aan het einde van je zwangerschap.

Juist als je zwanger bent is het van belang om tijd en aandacht geven aan jezelf en goed voor jezelf te zorgen. De Zwangerschapsyogales is zo’n moment: om te ontspannen, op te laden en contact te maken met je kindje.
In de les doen we oefeningen om fit en soepel te blijven, met specifieke aandacht voor je bekken, rug en benen. Je leert ontspanningsoefeningen en we besteden aandacht aan zelfvertrouwen en omgaan met pijn en ongemak. We oefenen ademtechnieken om de weeën op te vangen en je leert de Yoga-perstechniek.

De les duurt anderhalf uur en heeft een vaste structuur, met ruimte voor het bespreken van persoonlijke vragen. Sommige oefeningen zullen vaak terugkomen, zodat je er thuis ook gemakkelijk mee kunt oefenen, als je dat zou willen. We eindigen natuurlijk met een lange eindontspanning. Zodat je relaxt naar huis kunt gaan of nog even kan blijven hangen voor een kopje thee samen met mede - cursisten.

Ieder les maakt deel uit van een compleet programma en na 15 weken start het programma opnieuw. Wanneer je ook instapt…je kunt de hele reeks volgen. We organiseren ook tenminste 2 partner avonden.

Wat doet Zwangerschapsyoga met je ?

• Het is een goede en fijne voorbereiding voor een bewuste en ontspannen zwangerschap en bevalling. Voor lichaam en geest !
  • Het verstevigt je basis en maakt je soepel
  • Leert je om te vertrouwen en te verzachten, contact te maken met jezelf en je kindje
  • Leert je om te gaan met pijn en ongemak
  • Geeft nuttige informatie en tips gedurende je zwangerschap en als voorbereiding op de bevalling en de periode daarna
  • Je partner leert hoe hij jou kan ondersteunen bij de ‘laatste loodjes’ en bij de bevalling

Wij geven onze Zwangerschapsyogalessen van september tot en met juni. Je kunt na je aanmelding direct starten op de eerst volgende dinsdagavond. Je bent ook van harte welkom voor een proefles. Als je voldoende bent hersteld, kun je instromen in één van de Jaarcursussen.
Daarnaast is het ook mogelijk om individuele sessies af te spreken, bijvoorbeeld als je angstig bent voor de bevalling of liever samen met je partner oefent.

• Dinsdagavond 19.00 uur tot 20.30 uur:  Zalencentrum Oosterkerk, Koewegje 2, Zwolle

Voor de eerste 15 lessen van ander half uur betaal je 165 euro. Vooraf aan je eerste les te betalen, daarmee is je inschrijving definitief. Onze bankrekening is NL 88 INGB 0000 315917.
Na de 15 lessen verleng je in overleg je deelname en betaal je 11 euro per les.

Direct aanmelden voor Zwangerschapsyoga

Interesse ? Meld je online aan voor Zwangerschapsyoga of telefonisch via 038 4432685 tijdens kantooruren. Je kunt ons ook mailen, info@stichtingyogazwolle.nl