Workshops

WORKSHOP YOGA NIDRA

In samenwerking met Yogastudio Sanayou organiseren we iedere maand een Yoga Nidra Workshop. Een mooie aanvulling/verdieping van je wekelijkse yogales, maar ook los te volgen.
Yoga Nidra is een systematische methode om fysiek, emotioneel en mentaal te ontspannen. Uiteindelijk bereik je een staat van bewustzijn, voorbij waken en slapen, die helend en verkwikkend is.

We doen dagelijks veel indrukken op en vaak lukt het onvoldoende om alle spanning van de dag los te laten. We slaan dan spanning op in ons lichaam en kunnen onrustig, vermoeid of overprikkeld raken. Het beoefenen van Yoga Nidra biedt een mooie manier om in balans te komen of te blijven. De workshop is aangenaam en herstellend en geeft nieuwe energie. Als je vaker Yoga Nidra beoefent kan het behulpzaam zijn om fysieke en emotionele klachten te verhelpen en oude patronen los te laten.

In het eerste gedeelte van de Workshop doen we eenvoudige oefeningen om te ontladen en te ontspannen, geen intensieve asana's.
Je krijgt ije een korte uitleg over Yoga Nidra en we bereiden ons voor om een langere tijd comfortabel te kunnen liggen en aandachtig te zijn.

In het tweede deel lig je op een dikke yogamat en word je al luisterend meegenomen op reis door je lichaam en geest. Je zakt daardoor steeds meer met je aandacht naar binnen. Vervolgens doen we toegankelijke ademoefeningen, waarbij de adem als een frisse wind door je lichaam gaat. Je ervaart innerlijke ruimte en een diepe stilte, waarin je kunt rusten in zijn

Voor wie, waar en wanneer ?

De Yoga Nidra Workshop is een milde extra lange les en geschikt voor iedereen met enige yoga of meditatie ervaring. Geen enkele ervaring ? dan is het fijn om even te overleggen.
De Yoga Nidra Workshop wordt gegeven in Yogastudio Sanayou in de Rozenstraat 2-a in Zwolle. De Yogazaal is licht en prettig, materialen als dekens en kussens en bolsters zijn aanwezig.
Zelf meenemen: vest en warme sokken.

Data: 14 oktober, 11 december, 9 december 2018
Kosten 20 euro per keer

Je kunt je direct aanmelden op de site van Sanayou met de volgende linkhttps://www.sanayou.com/nl/yoga-nidra-zwolle