Yin Yoga Flow

Onze Yin Yoga flowles is een rustige en toch intensieve Yogales, gebaseerd op de Meridiaanleer. Geschikt voor ieder die graag yoga doet of wil gaan doen en op zoek is naar diepe ontspanning van lichaam en geest.
De les start met voorbereidendende, zachte dynamische oefeningen. In het tweede gedeelte doen we een beperkt aantal zittende of liggende Asana's, die doelbewust gekozen zijn om de energie in bepaalde meridianen optimaal te laten stromen. Vaak staat in een les een element centraal : hout, vuur, aarde, metaal of water. In de loop van het Cursusjaar zal je de verschillende energiekwaliteiten van de meridianen leren kennen.
De houdingen houd je in een Yinles langer aan, je zoekt weerstand, druk of stretch op en neemt alle tijd om er weer uit te komen, het lichaam tot rust te laten komen en te stabiliseren. De houdingen helpen je lijf beter te voelen, spanningen in een diepere laag te ervaren en deze los te laten. Dat is ook een mentale uitdaging ! Je ademt is helpend om je aan een houding over te geven.
Je oefent met milde open aandacht voor wat je ervaart. Uiteraard met respect voor jouw grenzen ! die je zeker in deze yogavorm zal leren kennen en verleggen.
De les eindigt met een ontspanning of meditatie, waarin je vaak de diepe doorwerking en integratie kunt ervaren.

Wat doet YinYoga Flow met je ?

• Je voelt je ontspannen en tevreden na een Yin Yoga Flowles
  • Yin Yoga leert je om met je aandacht bij je ervaring je blijven, in het hier en nu. Het vergroot je zelfkennis en maakt je bewust van de werking van je geest.
  • Het helpt je (lichaams) gevoel te ontwikkelen, te luisteren naar de signalen. Maar ook om te gaan met ongemak en weerstand.
  • Het is er op gericht je energie optimaal te laten stromen.
  • Het versterkt en versoepelt pezen, bindweefsel en gewrichten en voorkomt daarmee fysieke klachten en bevordert herstel. Zeker ook als je een zittend beroep hebt.
  • Het leert je om je grenzen te leren kennen, te respecteren en te verleggen.

Wij geven onze Yin YogaFlowl essen in de vorm van een Jaarcursus van september tot en met juni. We geven geen les in de schoolvakanties. Tussendoor instappen is geen probleem, van harte welkom voor een proefles/proefmaand.

• Dinsdagavond 21.00 – 22.00 uur, docent Tamara
    Locatie Stokmeesterslaan, Stokmeesterslaan 3, Zwolle Zuid
    Route
  • Vrijdagochtend 9.15 - 10.15 uur, docent Kathaline
    Locatie Stokmeesterslaan lokaal Beatrix, Stokmeesterslaan 3, Zwolle Zuid.
  • Bij voldoende belangstelling organiseren we een tweede Yin Yoga Flowles om 10.30 uur.

Download de jaarkalender

Voor een Yin Yoga Flowles betaal je € 8. Het totale cursusgeld is € 288 pp, voor de Jaarcursus van 36 lessen. Je kunt in 2 termijnen betalen, voor  1 septemer € 144, voor 1 februari  € 144. Met je betaling, is je aanmelding definitief.
Onze bankrekening is NL 88 INGB 0000 315917.

Gratis kennismaken?

Wil je graag kennismaken met ons en zelf ervaren wat yoga is ? Doe dan een keer mee met één van onze lessen. Bij ons secretariaat kun je je aanmelden voor de proefles/proefmaand.

Direct aanmelden voor Yin Yoga

Interesse ? Meld je online aan voor Yin Yoga of telefonisch via 038 4432685 tijdens kantooruren. Je kunt ons ook mailen op info@stichtingyogazwolle.nl.