Wie zijn we?

De Stichting Yoga Zwolle is een organisatie zonder winstoogmerk en staat voor kwaliteit en toegankelijkheid. Dat doen we al meer dan 40 jaar met toewijding en veel plezier !
Ons kernteam bestaat uit 3 docenten: Marijke en Tamara en Kathaline.
Martine is een vaste inval docent.

We bieden betaalbare lessen voor iedereen. Onze Yogalessen zijn nuchter, zonder enige hang naar competitie of zweverigheid. Een Yogales is echt een uurtje voor jezelf, in een vertrouwde, prettige sfeer, waar ieder zichzelf kan zijn.

Onze aanpak is praktisch, gericht op ontwikkeling en toepassing in het dagelijks leven. De lessen worden gegeven op verschillende dagen op goed bereikbare locaties in Zwolle.

Hoe we zijn begonnen

De Stichting Yoga Zwolle is opgezet door Atie en Kees Olff en bestaat al meer dan 40 jaar. Vanaf het ontstaan hebben het bestuur en de docenten zich ingezet om zoveel mogelijk mensen in aanraking te brengen met yoga en te laten ervaren wat yoga voor hen kan betekenen. Deze doelstelling is nog altijd actueel, ook al zijn er intussen nieuwe docenten bij gekomen. Wij zijn overtuigd van de waarde van yoga-beoefening en geven onze kennis en ervaring graag door.

Docenten

Vereniging Yogadocenten NederlandOnze docenten zijn enthousiast, geïnspireerd  en  hebben een persoonlijke, betrokken aanpak. Zij voldoen aan de eisen van de Europese Yoga Federatie en zijn lid van de Vereniging van Yogaleerkrachten Nederland. Zij hebben allen een meerjarige parttime opleiding als basisopleiding (dit in tegenstelling tot de sterk verkorte opleidingen die er op dit moment ook zijn). De docenten hebben ruime ervaring in het lesgeven en doen ieder jaar bijscholingen op het gebied van yoga en andere body-mind disciplines zoals  Dru Yoga en Mindfulness en methode van Dixhoorn en Feldenkrais, Aplomb-yoga en Yin Yoga.

Nieuwe ervaringen en inzichten verwerken zij in de lessen, maar waken ervoor dat de zuiverheid van de Yoga niet wordt aangetast. Zo worden onze cursussen steeds weer vernieuwd binnen het vertrouwde kader. Natuurlijk heeft elke Yoga docent een eigen stijl. Tijdens een proefles kun je daar kennis mee maken en alvast iets van de smaak van yogabeoefening proeven. Een proefmaand is ook mogelijk.